نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

اتاق فرار چیست و چرا باید برای یک بار هم شده بازی کنیم؟

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

مدتی است که آوازه بازی اتاق فرار در میان طرفداران ماجراجویی و سرگرمی‌های نامتعارف پیچیده‌ است. اما برای کسانی که با این وادی غریبه اند ممکن است این سوال پیش بیاید که اتاق فرار چیست و چگونه کار می‌کند؟

اتاق فرار در واقع برخلاف همه بازی‌های کامپیوتری که با الهام از دنیای واقعی طراحی شده اند از بازی‌های کامپیوتری الهام گرفته شده است. اولین طراحان این بازی متفکران حوزه آموزش کشورهای آسیای شرقی بوده اند. آنها بر این باورند که فعالیت بدنی و فکری توام می‌تواند رشد و پویایی افراد برای استفاده از خلاقیت و همیاری را بالا ببرد. پس از مدتی اتاق فرار در امریکا و اروپا نیز همه گیر شد و در حال حاضر در ایران نیز توسط تیم‌های مختلف ارائه می‌شود.

اولین مجموعه فرار در سال ۲۰۰۷ در کیوتو ژاپن توسط شرکت SCRAP با یک اتاق برای یک گروه ۶ نفره افتتاح شد. در سال ۲۰۱۲ جهش قابل توجهی در تعداد اتاق‌های فرار پدیدار گشت و مجموعه‌های بسیاری در آسیای شرقی و سپس در اروپا با مرکزیت مجارستان آغاز به کار کردند و بعد از آن تا پایان سال ۲۰۱۳ این روند رو به رشد در آمریکا، استرالیا و کانادا ادامه پیدا کرد. علاوه بر کمپانیSCRAP شرکت‌های Parapark در بوداپست، Hinthunt در لندن از مجموعه‌های قدیمی و موفق در زمینه طراحی اتاق‌های فرار هستند. ۵۶ درصد از مجموعه‌های فرار توسط افرادی که این بازی را در مجموعه‌های دیگر تجربه کرده بودند، طراحی و راه اندازی می‌شود. تا بهار سال ۲۰۱۵، بالغ بر ۱۱۳۶ مجموعه مشتمل از ۲۵۹۵ اتاقِ فرار مجزا در بیش از ۶۰ کشور دنیا مشغول به کار بوده‌اند.

فیلم تبلیغ بازی


ادامه مطلب در ادامه . . .



بازی اتاق فرار

اگر طرفدار بازی‌های فکری و هیجانی هستید اتاق فرار یک فرصت بی‌نظیر برای تخلیه هیجان و همچنین محک زدن هوش و ذکاوت شما در مواقع بحرانی است.

اتاق فرار در واقع یک بازی گروهی است که کی‌تواند بین ۴ تا ۱۰ نفر بازیکن داشته باشد. گروه بازکنان وارد اتاقی می‌شوند که دارای تم و داستان مشخص است. برای رهایی از اتاق شما‌ می‌بایست معمای اتاق را حل کنید. فرآیند حل کردن معمای اتاق برای بیرون آمدن باید در مدت زمان محدود حداکثر یک ساعت انجام شود. به همین خاطر اگر در حین بازی گمراه شوید و یا از مسیر اصلی حل معما خارج شوید مدیر اتاق فرار به کمک شما خواهد آمد.

درست است که شما و هم تیمی هایتان برای رهایی از اتاق فرار زمان محدودی دارید اما این به معنای آن نیست که برای بیرون آمدن از اتاق به زور متوسل شوید. تمام مراحل حل معما و فرار از اناق فکری است و کاملا بدون دخالت قدرت بدنی قابل حل شدن است. پس به جای استفاده از زور باید به ذهن خود رجوع کنید.

اتاق فرار از آن دست بازی‌هاست که نمی‌توان تنها یا دو نفره انجامش داد. برای حل معما باید یک تیم تشکیل دهید و از فکر و توانایی همه اعضا برای فرار از اتاق استفاده کنید. در غیر این صورت فرار غیر ممکن خواهد بود. هم چنین تعداد بالا تضمینی برای فرار به موقع شما از اتاق نخواهد بود. برای فرار باید بین اعضای تیم همبستگی و تعامل بالایی باشد. اتاق فرار آزمون خوبی برای تیم ورک و سنجش قابلیت هماهنگی با تیم برای تمام اعضای اتاق است.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم هر کدام از اتاق‌های فرار سناریو و تم جداگانه ای دارند. از داستان‌های جنایی و پلیسی گرفته تا ماجراهای ترسناک و دلخره آور همه در سناریوهای این اتاق‌ها گنجانده شده اند تا به سلیقه تمام افراد جامعه پاسخ داده شود.

در شهر تهران مراکز زیادی هستند که اتاق فرارهای متنوعی با سناریوهای متفاوت ارائه می‌دهند.اولین بازی اتاق فرار در ایران در اول خردادماه ۱۳۹۵ با نام نجات شهر در عمارت دبیرالملک تهران افتتاح شد. یکی از پرطرفدارترین اتاق های فرار اتاق فرار تسلا است که زیر مجموعه گروه escape me است و در مجموعه کوروش فعالیت می‌کنند. برای آشنایی بیشتر شما با فضای اتاق فرار تسلا در ادامه سناریوی آن را خواهید خواند.

یکی از این مراکز بازی گه در میدان قزوین واقع شده است تهرومز نام دارد. این مرکز به زودی افتتاح خواهد شد. در زیر چند ویدئو از این مرکز بازی خواهید دید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشتن‌گاه

دست‌های مرا گرفت و فشرد و خندان گفت: خب پس توانستید زنده بمانید، نه؟ از دو ساعت پیش اینجا منتظرم! نمیدانید امروز بر من چه گذشت! میدانم، میدانم! ولی برویم سر موضوع! می‌دانید چرا آمدم؟ نیامدم که مثل دیروز یه عالم پرت و پلا بگویم! می‌دانید؟ باید در آینده عاقل تر از این باشم. من دیشب خیلی فکر کردم! (شب‌های روشن - داستایفسکی)

بایگانی
آخرین نظرات